Keliai ir klystkeliai (sąmatos)


Sąmatos skaičiuojamos bent 2-3 variantais, daug bendraujama. Pagavau save, kad esu pasiruošęs mokėti pinigus už tai, kad man visiškai nebelieka jokiu klausimu kur aš išleisiu pinigus, už ką mokėsiu ir kokia kokybe gausiu (skiriasi technologijos, medžiagos, įkainiai ir t.t. ir t.t.) , tiesa nepamirškim to fakto, kad jokiu būdu nesiruošiau permokėti.

Statybininkai. Su jais sunkiausia, bet kam atiduoti nesinori, o pamatyti, pačiupinėti yra be galo sunku. Buvo du kandidatai Nekonkretusis” ir Mr. 14%. Nekonkretusis sąmatą užbaigdavo fraze “nenumatytiems darbams 35% nuo samatos”. Mr. 14% dievagojosi, kad daro kokybiškai, rodė kokias medžiagas naudoja, sąmatos buvo tikslios, o kadangi gauna geras nuolaidas parduotuvėse, tai jo prašomi 14% algos nuo sąmatos total sąmatoje beveik nepasijus. Apžiūrėjau darbus, o kadangi man jį rekomendavo gan rimtas žmogus, pasirinkau Mr.14%. Tai buvo mano klaida, iš kurios išmokau pamoką –  mesk per bortą visus šarlatanus, niekas geriau už tave nesuderės kainos, nes tai yra ta naštos dalis, su kuria tau teks nešti artimiausius kelis dešimtmečius.

Pamatęs galutinę sąmatą pradėjau situaciją taisyti – eliminuodamas darbus, kuriuos Mr.14% buvo apsiėmęs atlikti. Mr. 14% atlygis pagaliau man pasirodė priimtinas įvedus sekančias korekcijas:

Ką padariau pirmiausia (DU) – išskaidžiau procesus ir net neleidau sau pagalvoti, kad už abejotinos kokybes produktą mokėsiu tiek pat, kiek už pačiupinėtą, suprasta technologiškai, ir vėlgi iki be klausimų išgrynintą sąmatą. Galu gale buvo padaryti sekantys sprendimai – laiptų konstrukciją gamina vieni (butas per du aukštus), bet jiems neduodu daryti laiptų pakopų ir priešpakopių, nes technologiškai neturiu jokiu garantijų, kad bute bus išlaikytas laiptų ir grindų vientisumas (kiti 2 gamintojai atkrito, vienas dėl to, kad siūlė pigiai, bet man su juo niekaip nesisekė išgryninti sąmatos, medžiagų ir kaštų, kitas siūlė gera, bet man technologiškai netinkantį sprendimą). Grindis, pakopas ir grindų lyginimą atidaviau antriems – tiems, kas tik tuo ir užsiima (kiti 2: vienas per daug manim nesidomėjo, o ir pati produkcija man kėlė daug abejonių, kitas buvo atmestas po to, kai išgirdęs frazę, kad man neįdomu ir aš jau išsirinkau grindis pigiau ir kokybiškesnes, pasiūlė man medžio masyvo grindis už tą pačią kainą- f..k, tai kokiais antkainiais jis dirba? Ir kur garantija, kad jis manęs nebandys “daryti” metodiška)i. Durys – pasitaikė labai talkovas vadybinkas, kur suskaičiavo palyginti teisingą kainą ir “padarė” gerą nuolaidą- beje tai buvo vienintelė durų sąmata. Santechnika – čia teko išmokti santechnikos meno ir suvokti kuo skiriasi Hansgrohe nuo Grohe, bei kitus niuansus (buvo 3, likau dirbti su dviem, tiesa, vienas pasiūlė geriau keramiką, kitas čiaupus ir etc. – kainų skirtumas kai kuriais atvejais skyrėsi net 2 kartus…. Ir dar kai kurių sąmatos ir vėl buvo ne pilnos, prašiau sprendimo vonioms, man pasiūlė tik kratinį).

Vienas įdomesnių pirkiniu ir visiškai nauja patirtis – židinys. Manim pardavėjas visiškai nesidomėjo, kai jo užklausiau tai tu nori uždirbt ar ne – pradėjo man pūst į akis miglą, kad daug čia tokiu prašalaičių – pasiima sąmatą ir varo dėl lito kitur. Tada jis man liepė pasidomėti židinių kapsulėmis internete, aš pasakiau, kad nesuprantu, bet jis primygtinai to reikalavo, tada kai jam nusiunčiau ką išsirinkau, jis neskaitė mano laiško, nes “daug čia tokių kaip aš rašytojų”, kai nuvežiau jam užstatą jis jau buvo man suskaičiavęs sąmatą, kuri mane nustebino, kažkodėl galvojau, kad šis malonumas kainuos bent 30% daugiau. Taigi, nuo pirkinio iki “pirmos plytos” praėjo nei daug nei mažai – 6 mėnesiai….

P.S. Niekada nepirk iš to, kas parduoti yra nesuinteresuotas

Va kaip turi atrodyt final variantas:

12

9

14

Leave a Reply

